اخبار برگزیده
1393/12/23 شنبه
سرزمین فرصت های طلایی
دکتر عیسی پیری گفت : مصرانه پیگیر راه اندازی مرکز بین الملی چابهار هستیم.

.

رئیس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی که از حیث راه­های چهارگانه  هوایی،‌آبی،‌ آسفالت و ریلی ایران را به کشورهای دیگر متصل می نماید.
دکتر عیسی پیری افزود: استان سیستان و بلوچستان بی شک همان سرزمین فرصت های طلایی ایران اسلامی است که از حیث کشاورزی پتانسیل های گرانبهایی دارد، تنها قطب تولید کننده موز و انبه در ایران، سرزمینی که روزگاری قطب تولید گندم خاورمیانه بود و یکی از مرغوب ترین پنبه های ممکن در آن به عمل می آمده است.
 در عرصه ترانزیت کالا، با وجود بندر چابهار، گوهر گرانبهایی است، که منطقه آزاد تجاری،‌ صنعتی نیز آن را به نگین شرق تبدیل کرده و  این ظرفیت بزرگ در جهت کمک به اقتصاد ملی می باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان گفت : انقلاب اسلامی با محوریت تحول فرهنگی در راستای نهادینه نمودن اصول اساسی که در شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» متبلور گردید، نگاه جهانیان را به ایران اسلامی خیره نمود. در همین خصوص محرومیت زدایی علمی یکی از محوری­ترین خواسته های ملت بود، که باید برای آن برنامه ریزی می شد. دانشگاه پیام نور در این باره ثمره ارزشمند تحول خواهی ملت ایران است، که علم را با ایمان گره زد و گستراندن پیام نورانی اسلام را که فراگیری علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب است، چراغ راهنمای خود تعریف نمود.
بدین سان دانشگاه پیام نور در استان سیستان و بلوچستان، سال 1369 و در زاهدان فعالیت خود را آغاز نمود و اینک بی­شک یکی از قطب های علمی استان می­باشد. این دانشگاه اکنون با دارا بودن جمعیت دانشجویی بالغ بر21هزار نفر در 10مرکز و واحد ،49 عضو هیأت علمی و قریب به 850 استاد مدعو، که در سطح استان پراکنده­اند نقش پر رنگی در محرومیت زدایی علمی در استانی که افتخار دارد، استان خاطره­ها برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد، ایفا نموده است.
وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان نقطه استقلال ایران با کشور هایی است که از حیث فرهنگی و علمی تحت تاثیر تمدن ایران اسلامی هستند و همچنین آشنا نمودن نسل جوان این کشورها با الگوی نوین تمدن سازی اسلامی می تواند نقش پررنگی در صدور فرهنگ ایرانی در منطقه داشته باشد، دکتر پیری در ادامه گفت: از این رو مصرانه پیگیر افتتاح مرکز بین الملی چابهار برای جذب دانشجویان کشورهای تابعه هستیم، در این خصوص اقدامات اولیه شامل نشست های مشترک با مسئولین شهرستان چابهار، بازدید رئیس محترم مرکز بین المل دانشگاه، مکان یابی و رایزنی­های لازم صورت پذیرفته و امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولین مربوطه هرچه زودتر این مهم تحقق یابد.
ایشان در ادامه با اشاره منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در سخنرانی­های مکرر به موقعیت ویژه جمهوری اسلامی ایران، تحریم های ناعادلانه غرب و لزوم استفاده از راهبرد اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح مدیریتی از یکسو و لزوم تولید علم از رهگذر گسترش پژوهش­های بومی، آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی از سوی دیگر تاکید داشته­اند، افزودند: دانشگاه پیام نور در این راستا با مدیریت خلاق، متعهد و ولایت­­مدار خویش و تزریق این روحیه به مدیران استانی از این رهنمون­ها بهره­مند گشته و ضمن ایجاد انگیزه در پیکره­ی این نهاد دانشگاهی برنامه­های ویژه ای را تدارک دیده که در بستر زمان تأثیرات خود را نشان خواهد داد،. امید است، با عنایت به سیر کلی اهداف دانشگاه در این خط مشی، دانشگاه پیام نور استان سیستان بلوچستان نیز در نیل به این آرمان­ها گام های موثری بر دارد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو اخبار