پیوندها
1394/11/11 یکشنبه
سرپرست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان:
همایش راهکارهای علمی تقریب اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان برگزار شد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان، در سالن همایش دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان برگزار شد.

دکتر اویسی، دبیر همایش تقریب اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان در این همایش، گفت: در آستانه دهه فجر و انقلابی هستیم که امام آن دلها و افکار را به هم نزدیک کرد.

وی ادامه داد: امروز امام راحل در میان ما نیست اما اندیشه او همچنان وجود دارد خلف بر حق ایشان امام خامنه‌ای نیز ادامه دهنده این راه است و همواره بر تقریب مذاهب و اقوام تأکید دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز که در سایه‌سار انقلاب هستیم، باید قدر خود را بدانیم پیش از وقوع انقلاب، همواره افراد ارزشی ما زیر شکنجه رژیم پهلوی جان می‌دادند و آه جانسوز آنان دامن گیر این رژیم ظالم شد.

وی عمده دلیل فتنه امروز را توطئه دشمنان دانست و افزود: امروز بیشترین عامل نابسامانی‌ها دشمنی و توطئه استکبار، استعمار و صهیونیسم است اما باید مراقب باشیم که خود ما به آن دامن نزنیم و با بصیرت از پس مشکلات برآییم.

دکتر اویسی تصریح کرد: اسلامی که بر اساس مهربانی رقم خورده، امروز تحت تأثیر گروه‌های افراطی و تکفیری همچون داعش، النصره و القاعده قرار گرفته است اسلامی که پیامبر آن سبب رحمت عالمیان است.

وی اظهار داشت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که اقوام و مذاهب مختلف در آن زندگی می‌کنند و در کنار هم سبب توسعه استان می‌شوند به حمد الهی پتانسیل خوبی در استان وجود دارد که می‌توان از هنر و ادبیات و سایر حوزه‌ها در جهت تقریب بهره برد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر