پیوندها
1395/7/19 دوشنبه
سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز خاش :
همایش تبیین جایگاه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در دانشگاه پیام نور مرکز خاش برگزار شد.

.




به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، همایش تبیین جایگاه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا با حضور علما، اساتید، دانشجویان و جمعی از مسئولین شهری در دانشگاه پیام نور مرکز خاش برگزار شد.
 امام جمعه اهل سنت خاش در این همایش گفت: امام حسین(رض) ریحان و گل خوشبویی است که در دامان پیامبر (ص) رشد و پرورش و به بهترین شکل ممکن تربیت یافت و در دین نمونه اخلاق و رفتار و منش اسلامی و انسانی الگو و شاخص بودند.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: جایگاه حسنین علیهما السلام و جایگاه و اعتبار و منزلت حضرت علی(ع) بعنوان پدر سروران جوانان اهل بهشت بسیار برجسته و ارزشمند است.
وی با مهم برشمردن مقام شهیدان در دنیا و آخرت اظهار داشت: شهیدان مورد تکریم خدای متعال هستند و قطعا جایگاه حضرت حسین(ع) در بهشت عالی است و قاتلان او در جهنم می سوزند.
امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم بیان کرد: از نگاه بزرگان دین و حتی بزرگان غیر اسلامی امام حسین از محبوب ترین شخصیتهای انسانی در روی زمین است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکزخاش نیز گفت: فلسفه و هدف مهم قیام عاشورا احیای دین و مقابله با جهل و کفر و استبداد و ظلم و بی عدالتی بود که امام حسین(ع) شجاعانه پا دراین عرصه نهادند.
مهرالله ریگی افزود: وظیفه علما، نخبگان و اندیشمندان و دانشگاهیان و فرهنگیان و غیره در شرایط کنونی تبیین قیام عاشورا و ادامه سیرت بزرگان دین است.
حجت الاسلام یزدانی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور مرکز خاش نیز بیان کرد: عزتمندی و اقتدار نظام اسلامی ایران با تاسی از قیام عاشورا به دست آمده و قطعا قیام حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) در تاریخ ماندگار بوده و علاوه بر مسلمانان تمام ملتهای آزاده دنیا از آن الگو برداری می کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر