پیوندها
1395/9/30 سه‌شنبهدکتر رستمی ابوسعیدی در چهارمین جشنواره نکوداشت هفته پژوهش:
باید خودباوری را در دانشجویان تقویت کنیم

.




رئیس دانشگاه پیام نور با تأکید بر لزوم تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)اظهار داشت: باید روحیه خودباوری را در پژوهشگران و دانشجویان ایده پرداز تقویت کنیم تا ضمن تولید علم، بسترهای اقتصاد مقاومتی و تبدیل علم به ثروت را فراهم آوریم.
دکتر رستمی ابوسعیدی در چهارمین جشنواره نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران و فناوران و مولفان برتر دانشگاه پیام نور افزود: برای اینکه تولید علم به تولید ثروت منجر شود، نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفمند و ایجاد رشته های بین رشته ای، میان رشته ای و حتی رشته های هم عرض هستیم. 
وی با عنوان اینکه جوانان خوش فکر و ایده پرداز کشور باید مورد حمایت جدی قرار گیرند تصریح کرد: پژوهشگران ما در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی نظیر سلول های بنیادی ، نانو و ... ، پژوهش های ارزشمندی انجام داده اند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
دکتر رستمی ابوسعیدی بااشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور گفت: این دانشگاه به لحاظ کیفی رشد چشمگیری در سراسر کشور و خارج از کشور داشته و باتوجه به ماموریت های برون مرزی این دانشگاه، اقدامات گسترده ای در زمینه ارتقای شیوه های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است .
وی افزود: ماموریت دانشگاه پیام نور در خارج از کشور منحصر به این دانشگاه بوده و فعالیت های این دانشگاه در حوزه برون مرزی بی بدیل است.
رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه نمونه بارز این فعالیتها، خدمات آموزشی دانشگاه به دولتمردان کشور افغانستان است، گفت: این اقدامات نشان می دهد که دانشگاه پیام نور توانسته به درستی به رسالت خود در زمینه گسترش دانش آن سوی مرزها عمل نماید.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه آزمایشگاهی شاپنا گفت: دانشگاه پیام نور از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مطلوب در سراسر کشور برخوردار است که امید است با استفاده از شبکه آزمایشگاهی شاپنا بتوانیم امکان بهره برداری از این امکانات را برای همه پژوهشگران فراهم نماییم.
وی همچنین از راه اندازی شبکه تلویزیون تعاملی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور با تولید بیش از 4 هزار عنوان محتوا با هدف تسهیل دسترسی به آموزش، با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی خواهد شد.
دکتر رستمی ابوسعیدی ایجاد پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را یکی دیگر از اقدامات مهم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت : دانشگاه پیام نور برای اخذ مجوز پارک علم و فناوری و راه اندازی پژوهشکده ها نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه موبایل بوک گفت: ارائه آموزش کوتاه مدت از طریق موبایل یکی از برنامه های مهم دانشگاه است که از این طریق می تواند خدمات آموزشی ارزشمندی را به دانشجویان این دانشگاه ارائه نماید.
وی یادآور شد: خوشبختانه براساس آمار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رشد تولید علم در کشور به 16 درصد رسیده و باتوجه به اینکه متوسط تولید علم در جهان حدود 6 درصد است، دستیابی به این رشد علمی 3 مرتبه ای قابل تقدیر است.
وی تأکید کرد: با وجود تمامی اقدامات ارزشمند پژوهشگران کشور در راستای تولید علم اما هنوز در مقدمه راه هستیم و در این زمینه باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر