پیوندها
1395/9/30 سه‌شنبهمعاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در چهارمین جشنواره نکوداشت هفته پژوهش دانشگاه:
دانشگاه پیام نور می تواند در عرصه بین الملل اقدامات ارزشمندی انجام دهد/ نظام آموزشی پژوهش محور نوآور و خلاق را دنبال کنیم

.

دکتر احمدی با عنوان اینکه نظام آموزش عالی باید پژوهش محور ، نوآور و خلاق باشد گفت: رقابت های کارآفرینی و خلاقیت محور در دنیای امروز در صدر قرار گرفته است و باید بتوانیم با استفاده از شبکه های بزرگ و ابزارهای علمی گسترده ، تحول فکری در حوزه علم و فناوری به وجود آورد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین جشنواره نکوداشت هفته پژوهش دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد، نقش دانشگاه پیام نور را در ایجاد رقابت های کارآفرینی و خلاقیت محور با اهمیت دانست و گفت: دانشگاه پیام نور با برخورداری از ظرفیت گسترده شبکه مجازی در سراسر کشور و کشورهای اسلامی ابزار ارزشمندی برای ایجاد تحول و نوآوری در اختیار دارد.
وی با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بزرگ شبکه مجازی در دانشگاه پیام نور گفت: توانمندی، جهش و رشد این دانشگاه نشان دهنده ظرفیت بالاست و این دانشگاه می تواند در عرصه بین المللی اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.
وی همچنین گفت : جهت گیری علم در زندگی مردم مسیر درستی است که امروز دنیا دنبال می کند و زمانی که بتوانیم ضریب تأثیر مشخصی در جامعه و زندگی مردم داشته باشیم ، موفق خواهیم بود.
وی با عنوان اینکه اگر در مسیری غیر از این مسیر حرکت کنیم صرفا جایگاه تشریفاتی خواهیم داشت تصریح کرد: باید مفاهیم جدیدی در حوزه علم و فناوری تعریف شود، نظام آموزشی باید تغییر کند تا به جایگاهی برسیم که استاد و دانشجو از حضور در عرصه علم و پژوهش احساس سرزندگی و حیات داشته باشند.
وی با اشاره به شعار اساسی پژوهش برای همه و همه برای پژوهش گفت: خوشبختانه کشور ما به لحاظ کیفیت و کمیت در جایگاه مطلوبی قرار دارد. جمعیت کشور ما حدود 1 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد و این در حالی است که 54/1 درصد از سهم تولید علم به کشور ایران اختصاص دارد و این جایگاه بسیار مطلوب است.
وی به وجود 178 مرکز رشد،39 پارک علم و فناوری و 4400 شرکت دانش بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما به لحاظ زیرساخت های علمی و امکانات پژوهشی در جایگاه مناسبی قرار دارد و دستیابی به این جایگاه علمی توسط پژوهشگران کشور جای تقدیر دارد. 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر