پیوندها
1394/5/5 دوشنبه
دکتر سرلک در جمع اصحاب رسانه خبر داد:
تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تاسیس آن در دانشگاه پیام نور ۳۱ استان

.

.

رئیس دانشگاه پیام نور در نشست مطبوعاتی که در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: دانشگاه پیام نور به دنبال این است که جایگاه خود را به عنوان یک دانشگاه برتر در عرصه های علمی تثبیت کند.
وی ادامه داد: بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، این دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی رتبه یک و از نظر کیفیت پژوهشی رتبه ۱۰ را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرده و جزو دانشگاه‌های برتر قرار دارد.
دکتر سرلک ادامه داد: امسال برنامه دانشگاه پیام نور برخلاف استراتژی سال‌های گذشته جذب رتبه‌های برتر کنکور است و تسهیلات ویژه‌ای نیز برای رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کنکور قائل شده است.
سرپرست دانشگاه پیام نور با اشاره به تسهیلاتی که به رتبه‌های برتر کنکور ارائه می‌شود، گفت: برخی از این تسهیلات عبارت است از کمک هزینه تحصیلی تا سقف شهریه یعنی به نوعی تحصیل این دانشجویان رایگان محسوب می‌شود.
وی گفت: دانشگاه پیام نور با چند بانک مختلف تفاهم‌نامه امضا کرده است، بر همین اساس رتبه‌های برتر برای دریافت وام و تسهیلات بانکی از جمله وام ازدواج، وام خرید خودرو، وام خوداشتغالی به این بانک‌ها معرفی می‌شوند. علاوه بر دانشجویان، خانواده آنان نیز می‌توانند از تسهیلات بانکی که دانشگاه با آنها قرارداد دارد، استفاده کنند.
دکتر سرلک ادامه داد: از دیگر تسهیلاتی که به رتبه‌های برتر تعلق می‌گیرد، اولویت در استخدام‌های آتی دانشگاه، اجازه تحصیل همزمان در دو رشته، کمک هزینه سفر عتبات، امکان انتقال به هر واحد و مرکز پیام نور، امکان تغییر رشته بدون محدودیت، انتخاب محل آزمون در هر مرکز و واحد، کمک هزینه سفر علمی و دانشجویی است.
وی افزود: همچنین با بانک‌هایی که تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم صحبت شده است که به دانشجویان کار دانشجویی واگذار شود.
سرپرست دانشگاه پیام نور در ادامه با بیان اینکه 54 درصد از ظرفیت کل کنکور از سوی سازمان سنجش در اختیار دانشگاه پیام نور قرار داده شده، گفت: دانشگاه پیام نور دارای 500 مرکز و واحد در اقصی نقاط کشور است. همچنین این دانشگاه بیش از 80 شعبه خارجی دارد که طبق رایزنی‌هایی که با وزارت علوم داشته‌ایم به دنبال تاسیس شعب دانشگاه پیام نور در  همه قاره‌ها هستیم.
دکتر سرلک در ادامه گفت: بنا بر تاکید وزارت علوم مبنی بر ایجاد شعب دانشگاه پیام نور درکشورهایی که  فارسی زبان وجود دارد، برای حضور در کشورهای فارسی زبان برنامه جدی داریم.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور نگاه ویژه‌ای به مرزهای فراملی دارد و هم در داخل و خارج از کشور پیشگام است، افزود: این دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی نیز از دانشگاه‌های برتر است و فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش فرهنگی داشته که می‌توان به جشنواره‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی، جشنواره حرکت و اردوهای راهیان نور اشاره کرد.
دکتر سرلک تصریح کرد: بازنگری در رشته‌های این دانشگاه در دستور کار قرار دارد، رشته‌های میان‌رشته ای و جدید تعریف و برای تایید به شورای گسترش وزارت علوم ارسال شده است.
وی یادآور شد: هیچ یک از رشته‌های دانشگاه پیام نور در دفترچه کنکور حذف نشده و همچنین هیچ یک از مراکز و واحدهای این دانشگاه تعطیل نشده است.
دکتر سرلک در ادامه به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تاسیس آن در ۳۱ استان در دستور کار دانشگاه قرار دارد و همچنین دانشگاه ارتباط خوبی با صنعت داشته و یک قرارداد ۸ میلیارد تومانی منعقد کرده است ما امسال یک و نیم میلیارد تومان طرح ارتباط با صنعت داشتیم.
در حاشیه این نشست از اکرم خدابنده قهرمان تکواندوی یونیورسیاد دانشجویان جهان  تجلیل شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر