پیوندها
1398/5/20 یکشنبهپیام تبریک رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بمناسبت ایام نورانی و اعیاد بزرگ ماه ذی الحجه
دکترعباس اویسی رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در پیامی؛فرا رسیدن ماه محبوب ذی الحجه، روز عرفه و اعیاد بزرگ مسلمانان عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم را تبریک گفت.

.

متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ذی الحجه ماه خدا و ازشهور محبوب در نظر ودیدگاه حضرت باری تعالی است و به واسطه وجود روزهای بزرگ وسرنوشت ساز در زندگی مسلمانان ازاهمیت بسزایی برخورداست.
عرفه، روز نیایش، روز استغفار، روز تجدید عهد بندگی با خداست که درآن دستان گنهکاران به امید بخشایش وعفو ورحمت به آسمان بلند می شود و خوشا به حال آنان که باقلبی سلیم ودلی آکنده از ندامت گذشته و اخلاص به سوی حضرت حق رهنمون شده باشند که دراین صورت اجابتش به حول وقوه الهی قطعی خواهدبود.
عید تسلیم ویقین و روز شادی مؤمنین و مغموم و مأیوس شدن شیطان، عید قربان است که نمادی است از خلوص و ایمان ابراهیم(ع) به ربّ عالمیان و نشانگر آن است که هرکس درمقابل خواسته و هوس های نفسانی خویش، خداوند را یادکند و خود رابرای او خالص گرداند بی شک خلیل اوست.چه زیباست دل از خواهش و تمنّیات عالم مادی بریدن و بر مائده آسمانی دوست میهمان شدن و تا اوج قله ی انسانیت پروازکردن و درمقابل حضرت حق سرخم کردن و بر قادرمتعال توکل کردن.
هجدهم ذی الحجه نیز روز اتمام نعمت است. هدیه ی بزرگ پروردگار به همه ملل و امم که جمع فراوانی قدر ومنزلت آن را درک نکردند. بحمدالله ملت مسلمان ایران قرن هاست بر سفره غدیر وغدیریان میهمان است و تمسّک وتوسّل به اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) را رها نکرده اند. تمسّک به علی(ع) و اولادش که عامل سربلندی، عزّت وسعادت در دنیا وآخرت است و همه چیز ما را تضمین می کند. دنیا را با سلوک ومشی علوی می توان به بهشت تبدیل کرد و درعالم عقبی نیز با امیرالمؤمنین علی(ع) بودن کفاره گناهان ماست و شفاعتشان چون آبی بر آتش خطاها و گناهان خواهدبود.
غدیر همچون چشمه جوشان منبع فیض وبرکات الهی برای همه پیروان اهل بیت(ع) می باشد وچون آبی خروشان قرن هاست که زلال وشفاف وجود جهانیان را عطرآگین کرده است.
اینجانب ضمن تبریک وشادباش به مناسبت اعیادبزرگ ماه ذی الحجه ، این ایام نورانی را محضر مبارک قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ،نائب برحقش ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) و اساتید، اعضای علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریک وتهنیت عرض نموده ،استمرار حکومت حقّه و علوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت توجهات امام عصر(عج) و نایب برحقش از خداوند منان خواستارم.
دکترعباس اویسی
98/5/20

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر