پیوندها
1396/7/6 پنجشنبه
پیام رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

.


 

هر روز که می گذرد، ابعاد شگفت آور حماسه حسینی بیشتر نمودار می شود. فلسفه و رسالت عاشورا چیزی جز احیای اسلام نیست و شیعیان اباعبدالله(ع) باید با الهام از سیره این امام همام برای برپا کردن دین نبی مکّرم اسلام بکوشند و با خون خود پاسدار ارزش های حسینی باشند.

 امام حسین(ع) در برابر ظلم قیام کرد و به جهانیان درس آزادگی داد. امروز جهان اسلام با هجومی همه جانبه از سوی دنیای کفر و استکبار روبرو شده است. صهیونیسم جنایتکار با یورش ددمنشانه به غزه عاشورایی دیگر آفریده است و در این سوی آن سوی جهان هر روز شاهد هتک حرمت پیامبر نور و رحمت و قتل و غارت مسلمانان هستیم. کانون بسیج شهید چمران دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن این جنایت ها اعلام می دارد: شیوخ دست نشانده عرب و بازیچه های سلفی و وهابی آنان که برای شکستن محور مقاومت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس دست شان را به خون بی گناهان خضاب کرده اند، به اندازه صهیونسیت ها و کفار در این جنایات شریک هستند.   

عاشورائیان ایمان دارند همان طور که امروز نام و یاد فداکاری ها و جانفشانی سرسلسله آزادگان عالم و خاندان پاکش در ظهر تفتیده عاشورای سال 61 هجری پرچم مقاومت در برابر ظلم را برافراشته نگه داشته، به زودی کاخ مستکبران با پیروی از فرهنگ شهادت بر سر آنان فرو خواهد ریخت. در بنیادین بودن این فرهنگ همان بس که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) فرموده اند: « اگر ملت اسلام نام حسین(ع) را زنده نگه دارد و آن را الگو قرار دهد از همه موانع و مشکلات عبور خواهد کرد». اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و وحدت است. وحدتی که برآمده از پیروی تمام مسلمانان از اصول مشترک اسلام است. دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت این روزهای سراسر غم و اندوه ولی سرشار از شور آزادگی و اسلام خواهی، به ساحت مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری(مدّظله العالی)، اساتید، دانشجویان، کارکنان و ملت سوگوار ایران، تأکید      می دارد، تنها راه برون رفت از مشکلات و حوادث اخیر  جهان اسلام حفظ وحدت و جلوگیری از افراط و تفریط هاست و از همه مؤمنان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت و دوستداران و دلدادگان فرهنگ ناب حسینی درخواست می کند بیش از پیش، مکتب شهادت و این نهضت سرخ را سرمشق و الگو برای حال و آینده خود قرار دهند.

دکتر عباس اویسی            

محرم 1439                 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر