پیوندها
1396/7/25 سه‌شنبهرئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان
افزون بر 10 هزار دانشجو در دانشگاههای پیام نور سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند

.



                               دکتر عباس اویسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام نتایج سازمان سنجش امسال سه هزار و 453 نفر در این دانشگاه پذیرفته شدند.
وی افزود: این افراد در 96 رشته کارشناسی و چهار رشته ارشد پذیرفته شدند که تاکنون 60 درصد آنان اقدام به نام نویسی در رشته های مورد نظر خود کرده اند. وی برقراری عدالت آموزشی را از جمله اهداف دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: هم اینک افزون بر 63 درصد دانشجویان این دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند.
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیان کرد: این دانشگاه با توجه به شرایط مناسب در برگزاری کلاس ها و آزمون از طریق مجازی توانسته گام موثری را در توسعه عدالت آموزشی در بین اقشار مختلف مردم این استان بردارد. وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص، گستردگی و پراکندگی استان سیستان و بلوچستان ضروری است مسئولان کشوری در زمینه گسترش دانشگاه پیام نور در این استان نسخه خاص همین منطقه را در نظر گیرند زیرا نسخه ای که برای تهران یا سایر استانها نوشته می شود برای این استان کاربرد اساسی ندارد. وی مشکل واماندگان از تحصیلات عالیه را در سیستان و بلوچستان کمتر از بازماندگان از تحصیل ندانست و گفت: می توان از ظرفیت این دانشگاه در سهل و آسان شدن ادامه تحصیل افراد با مشکلات مالی، فرهنگی و غیره بهترین بهره را برد.
دکتر اویسی تصریح کرد: ضروری است گسترش دانشگاه پیام نور در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان با توجه به نیاز منطقه در دستور کار قرار گیرد تا امکان ادامه تحصیل افراد با شرایط مختلف فراهم شود. وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با پیگیری های صورت گرفته به عنوان هاب بین الملل انتخاب شد گفت: این دانشگاه با دستیابی به این موفقیت علاوه بر برگزاری دوره های مشترک با تمام دانشگاههای دنیا می تواند اتباع بیگانه را بدون کنکور جذب کند.
وی ادامه داد: این یک موقعیت استثنایی برای علاقه مندان دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان نظیر افغانستان و پاکستان است که از این ظرفیت آموزش مجازی بهترین بهره را ببرند. وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه کارهای عمرانی جزو استان های برتر کشور محسوب می شود به طوری که همه طرح های عمرانی آن به اتمام رسیده است گفت: با اتمام 28 طرح عمرانی بیش از هشت هزار متر مربع به فضاهای ورزشی، سه سالن همایش و آمفی تئاتر و سه مسجد به مجموعه این دانشگاه افزوده شد.
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه از بهمن سال 95 برای رفاه دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری اقدام به تقسیط شهریه ها کرده است.
وی دریافت شهریه کمتر در مقطع کارشناسی را موقعیتی مناسب برای فراگیران علم و دانش عنوان کرد. دکتر اویسی راه اندازی رشته های جدید با توجه به نیاز جامعه را یکی از اولویت های دانشگاه پیام نور در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر