اخبار
1398/6/16 شنبه
پیام تسلیت رئیس  دانشگاه /تاسوعا و عاشورا فرصتی برای رسیدن به شعور و شور حسینی
تاسوعا و عاشورای حسینی، فرا رسیدن حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل است

.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفته و عاشورا و عاشوراییان را همان مردان و زنانی دانست که حرکات و مشی زندگی خود را بر اساس زندگی امام حسین(ع) منطبق کرده و صدایشان هنوز طنین صدای چکاچک شمشیرها را به خاطر می آورد.

در متن پیام دکتر «عباس اویسی» آمده است:

«بسم الرب الشهداء والصدیقین»

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

سلام بر محرم، سلام بر عاشورا و سلام بر عاشورائیان

همان ها که حسین وار آماده اند تا از جان و فرزند؛ عزیزترین موهبت الهی، بگذرند، تا خود را شرمنده قرآن خداوند و عترت رسول الله(ص) نبینند.

همان ها که از روزها پیش از آغاز ماه محرم، چشم به راه آمدنش می مانند و چون که می آید نه با چشم و زبان بلکه با دل برای سیدالشهداء(ع) مویه می کنند و مرثیه می سرایند و آنگاه که می رود، با چشمانی نمناک و جگری خونین، باز به انتظار بازگشتش می ایستند.

تاسوعا و عاشورای حسینی، فرا رسیدن حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل است؛ ‌آن روز که یزیدیان، قساوت و بی رحمی در وجودشان بود و بر فرزندان پیامبر و اصحاب با وفایش شوریدند.
ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی‌ از منکر، ماهی که باید از آن درس های زندگی را آموخت و ماهی که باید واقعیت اسلام را دریافت. ماهی که باید با عزاداری و تکریم آن تاریخ همیشه زنده عاشورا را یادآور شد، ماهی که باید تاریخ را در ورای آن یافت.

حماسه محرم و تاسوعا و عاشورا حماسه ‌ای بس بزرگ از انسان های الهی است که اندیشه انسان مادی هیچ وقت نخواهد توانست به درک واقعی آن برسد.

تلاش ما در بزرگداشت مراسم و سوگواری حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) و یاران باوفایش، زنده بودن نهضت حسینی و پویایی عاشورا و ماندگاری آن را به جهانیان نشان خواهد داد و رضایت حق‌ تعالی و حضرت بقیـة ‌الاعظم (عج) را در بردارد.

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به عموم آزادگان جهان، به ویژه همکاران گرامی در مجموعه دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان تسلیت عرض می نمایم.

دکتر عباس اویسی

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر