اخبار برگزیده
1397/12/18 شنبه
‌‌نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان وبلوچستان برگزار شد
نخستین جشنواره موسیقی مقامی و نواحی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان به میزبانی دانشگاه پیام نور چابهار برگزار شد.

.














به میزبانی دانشگاه پیام نور چابهار؛
‌‌نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.

نخستین جشنواره موسیقی مقامی و نواحی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان به میزبانی دانشگاه پیام نور چابهار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدی مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه این جشنواره با شعار «هویت ملی ،وحدت ملی» بیانگر این مسئله است که موسیقی محلی بخش جدایی ناپذیر از «هویت ملی » وحلقه وصل بین هویت قومی و ملی تعریف شده است، افزود: سیستان و بلوچستان در زمینه موسیقی محلی و سنتی از استعداد‌های درخشان و بالقوه‌ای برخوردار است.
دکتر اویسی رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان یک نهاد اجتماعی تاثیر گذار نسبت به پتانسیل های موجود در موسیقی های محلی و مقامی واقف است، افزود: این دانشگاه برای نهادینه نمودن نشاط اجتماعی و گذر از بحران های اجتماعی وظیفه خود می داند تا از این ظرفیت کمتر بهره گرفته شده در محیط دانشگاهی بهره کافی را ببرد.
وی افزود: گروه‌های موسیقی محلی از نقاط مختلف دانشگاه های پیام نور  استان با اجرای نواها و آواهای سنتی و بومی و محلی وحدت و همدلی را به نمایش می‌گذارند.
وی یادآور شد: زنده نگه داشتن آیین ها و سنت های مردمان بومی و محلی این استان در قالب برنامه های رقابتی، از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره یک روزه در شهرستان چابهار است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو اخبار