كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
به میزبانی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان؛ جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری برگزار شد/ تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه


 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، صبح امروز چهارشنبه با حضور جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر سیستان و بلوچستان جلسه شورای اداری دفاتر نهاد مقام معظم رهبری به میزبانی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در ابتدای این مراسم گفت: یکی از اهداف جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری پیگیری موضوعات روز جامعه است که در این راستا رهنمودهای معظم‌له بیان و تحلیل‌هایی در مورد آن انجام می‌شود که ذیل آن رسالت دفتر نهاد در خصوص رهنمودهای سازنده و حکیمانه رهبر انقلاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد بامری افزود: در مراکز دانشگاهی وظیفه داریم در حوزه فرهنگ و دین، توجهی به تقویت باورها و شعائر دینی داشته باشیم که در این جلسات اهمیت این موضوع توسط همگان مد نظر قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: موضوع حجاب و پوشش یک مقوله مهم در عصر کنونی است که در این زمینه رسالت تبیین، راهکارهای توسعه و گسترش مسئله حجاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با برگزاری چنین جلساتی پیرو مناسبت‌های ملی و مذهبی برای احیا و بزرگداشت این مراسمات برنامه‌ریزی می‌شود تا از ظرفیت‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نحو مطلوب بهره‌گیری کنیم.
 
وی اظهار کرد: موضوعات فرهنگی در حقیقت عرف جامعه هستند؛ بنابراین یکی از اولویت‌های کنونی جامعه ما موضوع حفاف و حجاب است.
 
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در مراکز دانشگاه سیستان و بلوچستان امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور و با حضور جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری نسب ادامه داد: علاوه بر مسئولان دفاتر نهاد رهبری؛ دبیران هم‌اندیشی و مدیران و مسئولان رسانه‌ای اساتید دانشگاه‌ها در این جلسه حضور داشتند تا از ظرفیت موجود پیرامون معضلات سطح دانشگاه‌ها در زمان کنونی تصمیم گیری و پیرامون آنها تبیین صورت گیرد.
 
وی افزود: این جلسه در دو بخش مسئولان نهاد رهبری با واحد خواهران و مدیران اجرایی و دیگری با حضور دبیران هم‌اندیشی اساتید و مسئولان رسانه اساتید در اندیشکده بیست و پنجم محرم دانشگاه پیام نور برگزار شد.
 
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه را پیرامون طرح "حامیم" عنوان کرد و گفت: اهمیت محیط دانشگاه در فضای عمومی جامعه به دلیل پیشگام بودن و محرک بودن این محیط است؛ بنابراین باید کمک کنیم شور و نشاط، برنامه‌ها و اردوهای متعدد دانشجویی ایجاد و حضور حداکثری آنها در فعالیت‌های دانشگاه‌ها شکل بگیرد که استفاده از فعالیت فعالان دانشجویی سهم عمده‌ای در این زمینه ایفا می‌کند.
 
وی اظهار کرد: جشنواره ملی رسا "نهج البلاغه دانشگاهیان کشور" در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی نیز برگزار خواهد شد که در این خصوص نیز در جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری به میزبانی پیام نور پیرامون آن مباحثی مطرح شد.
فايلها
IMG_20240424_134542_002.jpg 100.574 KB
IMG_20240424_134555_831.jpg 109.046 KB
IMG_20240424_134549_123.jpg 115.269 KB
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر