فرهنگی
1399/7/5 شنبه
هم زمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و آغاز هفته دفاع مقدس صورت گرفت
غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان

.


هم زمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و آغاز هفته دفاع مقدس آیین غبار روبی  و عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه  پیام نور مرکز زاهدان برگزار شد .
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان  به مناسبت  گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هشت سال جان فشانی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای دانشگاه پیام نور زاهدان با حضور ریاست، معاونین، مدیران، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شد .
 در حاشیه این برنامه معنوی ریاست محترم دانشگاه پیام نور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت : آنچه که امروز باعث به ارمغان آمدن آرامش و امنیت این مرز و بوم شده است جان فشانی همین شهدایی است که از جان، مال و خانواده خود گذشتند  تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم .
 وی در ادامه احترام به مقام شهدا را امری واجب دانست و اظهار داشت : هر جا که عطر و بوی شهدا در آنجا پراکنده باشد خیر ، برکت و خوشنامی هم آنجا وجود دارد و بر ما واجب است تا همیشه با توجه به این مهم، درک و بینش انقلابی شهدا  از آنها درس بگیریم.
 ایشان با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس گفت؛ همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با هفته شکوهمند دفاع مقدس تقارنی نیکوست که فضای علم و دانش و دانشگاه را با عطر شهیدان و خاطره جانفشانی آنان متبرک می کند.
در ادامه این مراسم معنوی سزگزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس وتبریک سال تحصیلی جدید گفت :  شهدا بر گردن ما حق فراوان دارند و تکریم و احترام مقام شهید در هر زمان و مکان بر همه ی ما واجب است چرا که ما هر آنچه را که امروز داریم به برکت خون همین شهدای گرانقدر بوده است .
سرگزی  در ادامه گفت؛ روزگاری دلیرمردان و شیرزنان ایران، برای حفظ استقلال و اقتدار ایران اسلامی با حضور در جبهه های نبرد و با نثار جان خود درهای وابستگی به بیگانه را بستند و امروز، جوانان غیور ایران باید در جبهه علم آموزی،  تولید دانش و فناوری، گره های وابستگی را باز کرده و با شکوفایی علمی و توسعه فناوری، کشور را به خودکفایی همه جانبه برسانند.
در ادامه پس از تجلیل از ایثارگران و رزمندگان کارمند دانشگاه مراسم مزار دو شهید گمنام دانشگاه توسط حاضرین غبار روبی و عطر افشانی شد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر