فرهنگی
1402/2/12 سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری
به مناسبت گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری
به مناسبت گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری

.

 

به مناسبت گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری  امروز 12 اردیبهشت 1402 نشستی در سالن ویدئو کنفرانس دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان برگزار گردید. این نشست که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی فتحی ،نویسنده و پژوهشگر و مبلغ نهاد رهبری در دانشگاهها برگزار گردید محور سخنرانی ایشان بزرگداشت مقام معلم و استاد و اخلاق عملی در سیره و روش استاد شهید،مرتضی مطهری بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی فتحی در ابتدای جلسه گفت : امروزه کارگزاران اصلي تعليم و تربيت , معلمانند و مدرسه بعد از کانون گرم خانواده , مهد پرورش استعدادها , مرکز تمرين آداب اجتماعي , کانون بروز خلاقيت ها  و کارگاه ساختن شخصيت نسل هاست. اگر محيط آموزشي معيوب و نارسا باشد , خروجي آن غالباً نامطلوب خواهد بود؛ زيرا مدرسه , جامعه ي کوچکي است که معماري جامعه ي بزرگ را بر عهده دارد و اگر واجد استحکام نباشد از پرورش شخصيت دانش آموزان فرو مي ماند.
وی افزود: در تفسیر و توضیح جمله استاد شهید مرتضی مطهری که «معلمی شغل انبیاست» گفت: این جمله استاد مطهری به حدیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرموده است « بُعِثتُ مُعَلِّما و أَرْسِلْتُ بالتعلیم، من معلّم برانگيخته شدم و مرسل شدم برای تعلیم» اشاره دارد.
در پایان از اعضای محترم علمی و اساتید مدعو برجسته تقدیر به عمل آمد.






 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر