پیوندها
1403/1/19 یکشنبه
حرکت در مسیر تحقق شعار سال از اولویت‌های دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان است/ مهارت محوری؛ مهمترین راه جهش تولید
حرکت در مسیر تحقق شعار سال از اولویت‌های دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان است/ مهارت محوری؛ مهمترین راه جهش تولید

.

 
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهارت محوری مهمترین راه جهش تولید است، گفت: وقتی دانشگاه‌ها به سمت مهارت‌محوری بروند، کارآفرینی و جهش تولید هم اتفاق خواهد افتاد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر ابوالفضل توسلی که پیرامون تبیین برنامه‌های دانشگاه در سال ۱۴۰۳ به صورت ویدئو کنفرانس به روسا و مدیران ۱۰ گانه استان برگزار شد، ضمن قدرانی از خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان پیرامون حضور در راهپیمایی روز قدس، محکومیت عملیات تروریستی در چابهار و راسک و حمله کنسولگری ایران در دمشق، بیان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر روی کلمه تولید هوشمندانه، خردمندانه و حکیمانه بوده؛ چرا که تولید ثمره همه فعالیت‌ها و تلاش‌های مفید مردم یک جامعه و راهکار عبور از دشواری‌های اقتصادی است.

 
وی افزود: نشان دادن راهکارها و اطلاعات لازم در راستای مشارکت مردم با پژوهش در تحقیقات و برگزاری کارگاه و سمینارها و تولید محتوا در رسانه های اجتماعی، ایجاد فضای مناسب برای گسترش ابتکارات و ایده های مردمی با برگزاری همایش ها و سمینارها، رفع موانع مکرر و فرهنگی و فراهم آوردن بستر مناسب برای مشاهده پذیری مشارکت مردم در تولید که منجر به روحیه امید و خودباوری می‌شود از جمله اقداماتی است که در راستای تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد.

 
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بازو در کشور و استان خواهد بود و این مهم را در عملکرد خود نشان می‌دهیم.

 
وی یکی از سیاست‌های دانشگاه پیام نور را دانشگاهی دانشجو محور و مهارت‌محور عنوان و تاکید کرد: وقتی دانشگاه‌ها به سمت مهارت‌محوری پیش برود، کارآفرینی و جهش تولید هم به این واسطه اتفاق خواهد افتاد و این یکی از راه‌های تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

 
توسلی اظهار کرد: افزایش درآمدهای دانشگاه، وصول مطالبات، انعقاد قرارداد با نهادهای آموزشی در راستای درآمدزایی بیشتر، ارتقای برنامه‌های اجتماعی فرهنگی، اجرای برنامه‌های خیرمحور، راه اندازی کانون نخبگان دانشجویی و علمی، تجهیز زیرساخت‌های مرکز آی تی، توسعه برنامه‌های اندیشکده ۲۵ محرم و پیگیری مسکن کارکنان از دیگر اقداماتی است که امسال در این نهاد دنبال می‌شود.

 
وی با بیان اینکه نگاه وزارت علوم به سیستان و بلوچستان ویژه هست، افزود: دانشگاه پیام نور در استان، ۴۵ عضو هیئت علمی، ۲۰۰ استاد، ۱۲۰ کارمند و ۱۰ هزار دانشجو دارد و این نشان می‌دهد که یک نهاد مهم و اثرگذار در استان است.

 
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: رشد برنامه‌های دانشجو محور و بهره مندی از مشارکت خیران در اولویت تمامی امورات این دانشگاه قرار دارد، چنان که انتظار از مدیران و رؤسای مراکز این است همچون همیشه پای کار بوده و در خصوص کیفیت و کمیت تدریس دقت کنند.

 
توسلی با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب می خواهیم به سمت تحقق کارهای نشدنی گام برداریم، گفت: دانشگاه پیام نور می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال نقش آفرینی و سهم خود را در این زمینه بیش از پیش ادا کند و مانند گذشته کارکردهای موفقی داشته باشد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر