پیوندها
1403/2/4 سه‌شنبه
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:
دانشگاه در ارتقاء عقلایت حکمرانی استان موثر باشد

.


مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها همیشه چشمه جوشان عقلانیت بوده اند، گفت: امروز مساله اصلی استان عقلانیت حکمرانی است باید دانشگاه در این زمینه و ارتقاء آن موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی صبح امروز سه شنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و هیات همراه، بیان کرد: دانشگاه‌ها رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند، امروز مساله اصلی استان عقلانیت حکمرانی است باید دانشگاه در این زمینه موثر باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها همیشه چشمه جوشان عقلانیت بوده و باید رسالت واقعی خود را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه فرهنگی به عنوان سرباز این حوزه در حال فعالیت هستیم و خوشحال از اینکه دانشگاه در جنگ رسانه‌ای در حوزه فرهنگی ورود کرده، ما به دنبال استفاده از دانش تخصصی در این زمینه هستیم تا با کمک علم روز در این عرصه گام برداریم.

وی اظهار کرد:در سطوح مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنار دانشگاه بوده و خواهیم بود و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کمک کار خواهد بود.

جهانشاهی گفت: دانشگاه باید همچون گذشنه منشا معنویت، آغاز جهان بینی، شناخت سیاست و فرهنگ و اجتماع باشد اینها باید برای دانشجویان تبیین شود تا در این زمینه گام بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از شکاف‌های اختلاف در سیستان و بلوچستان، مسائل قومی مذهبی است، پیام نور، به عنوان دانشگاهی که بیشتر دانشجویان آن بومی هست باید در زمینه هم صدایی و پیشرفت استان ورود کند.

اجرای برنامه‌های راهبردی پیام نور برای تحقق شعار سال

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: این دانشگاه بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ مرکز و واحد آموزشی در سراسر استان دارد که با توجه به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و ظرفیتی که در دانشگاه پیام نور با توجه به فعالیت در حوزه های مهارت افزایی، پژوهشی، علمی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد می تواند در تحقق شعار سال کمک کند.

ابوالفضل توسلی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند، گفت: یکی از نمونه‌های مشارکت مردم درعرصه‌های اقتصادی و تولید که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید داشتند، شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این رابطه دانشگاه پیام نور با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت دانشجویان با همکاری پارک علم و فناوری سه مرکز رشد و یک مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی راه اندازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه و نخبگان در تحقق تولید دانش بنیان نقش‌آفرین هستند، گفت: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به علت سطح گستردگی این استان یکی از دانشگاه‌های موثر در بحث جذب اشتغال است و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه، در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این دانشگاه با دنبال کردن طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در زمینه‌های پژوهشی، مهارتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی زمینه حضور و مشارکت عموم مردم و همچنین دانشجویان به عنوان بخشی از جامعه در عرصه‌های علمی که می‌تواند زمینه ساز رشد تولید کالا و خدمات در جامعه شود را دنبال می‌کند.

وی در تکمیل مطلب فوق به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: برگزاری میزگردهایی با حضور اساتید و نخبگان و دانشجویان در عرصه های مختلف روز جامعه، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن و جُنگ شادی به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، برپایی موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و برگزاری نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش آب در زابل از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار توسط این دانشگاه دانست.

توسلی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های تعریف شده، گام موثری در راستای افزایش مشارکت عمومی و بسترسازی برای رشد تولید در جامعه برداریم؛ چرا که دانشگاه می تواند با تربیت نیرو‌ی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص در فرهنگ سازی جامعه ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مفتخر به داشتن ۱۵ شهید در حوادث تروریستی استان است، گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه جاری یادواره شهدای شاخص دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد که نیاز به همکاری در این زمینه از سوی تبلیغات اسلامی داریم، همچنین در هفته جاری ساختمانی در مرکز دانشگاهی تهران به نام یکی از شهدای دانشگاه پیام نور استان نامگذاری می‌شود که این مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر